نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2919
-
الف
+

آیا «ستایش 3» هم قابل ستایش است؟

آیا سریال «ستایش3» هم میتواند مانند دیگر سریال های دنباله دار ایرانی موفق به جذب مخاطبان شود؟

به گزارش آی فیلم 2 ، چند سالی می شود که ساخت سریال های دنباله دار در تلویزیون ایران آمار افزایشی داشته است؛ این در حالی است که مخاطبان از برخی از آن ها استقبال کرده و برخی دیگر را تکراری بر قسمت های اولیه آن دانسته اند که هیچ جذابیتی ندارد.

«پایتخت» به کارگردانی «سیروس مقدم» ، «دردسرهای عظیم» ساخته «برزو نیک نژاد»،«درحاشیه» به کارگردانی «مهران مدیری» و «هوش سیاه» ساخته «مسعود آب پرور» از جمله سریال های پربیننده و دنباله دار ایرانی بوده اند که توانستند همانند فصل های اولیه خود همچنان مخاطب را به خود جلب کنند.

طی تازه ترین اخبار منتشر شده فصل جدید سریال پایتخت در نوروز 99 از تلویزیون نشر می شود و خبرهایی از ساخت دردسرهای عظیم3 نیز به گوش می رسد.

در این گزارش به ویژگی هایی می پردازیم که در موفقیت یک سریال و انگیزه مدیران در ساخت فصل های بعدی آن موثر می باشند:

«فلمنامه جذاب»

گاهی اوقات داستان سریال ظرفیت لازم برای رسیدن به فصل های بعدی را دارد. در واقع کرکتر ها در فصل اول به قدری جذاب و دوست داشتنی و قصه دار می شوند که داستانشان در 30 قسمت جمع بندی نمی شود و نیاز است به این کرکترها فرصت داده شود تا در فصل های دیگری نیز راوی ماجراهایی نو باشند.

«قهرمانِ جذاب»

گاهی اوقات یک کرکتر یا یک جریان در قصه به نقطه ای می رسند که می توانند حاوی اتفاقات و حوادث خرد و کلان تازه ای شوند.

در واقع حیف است کرکتری که در فصل اول با دقت ، ظرافت و تمرکز به آن پرداخته شده در موقعیت هایی دیگر تجربه نشود.

«استقبال مخاطب»

تمام مدیران تلویزیونی، مدیران رسانه، کارشناسان رسانه و حتی منتقدان بر این باور هستند که برخی اوقات تمام خصوصیات یک اثر خوب و قوی در یک سریال تلویزیونی وجود ندارد اما برخلاف تصور، سریال در زمان نمایش مخاطبش را پیدا می‌کند و با حجم تعجب برانگیزی از میزان رضایت مواجه می شود.

در این شرایط منطقی است که مدیران تلویزیونی معتقد باشند این اثر می تواند در فصل های بعدی هم با اقبال مواجه گردد.

«قصه های ناتمام»

گاهی اوقات قصه سریال در یک فصل به اتمام نمی رسد اما قرارداد گروه سازنده با رسانه محدود بوده و نیاز است که سریال برای رسیدن به یک جمع بندی(نقطه امن) در قصه گویی، ادامه پیدا کند و کارش به فصل های دیگر برسد.

اما همه این موارد دلیلی کافی برای جذابیت یک سریال در فصل های بعدی نیست چرا که گاهی اوقات موقعیت داستان، سلیقه مخاطب، حال و هوای روز جامعه و ... باعث می شود سریال نتواند در فصل های دیگر مخاطب را به خود جذب کند.

گاهی شخصیت‌های جذاب هم برای مخاطب تکراری می شوند و گاهی کرکترها نمی توانند جذابیت خود را در فصل های دیگر ادامه دهند.

گاهی اوقات ادامه داستان به گونه ای است که نمی تواند مخاطب را به خود جذب کند و فصل های بعدی یک سریال تمام خاطرات خوب فصل اول را هم برای مخاطب به چالش کشیده و با این اوصاف باید گفت ساخت سریال در فصل های بعدی ریسک محسوب می شود.

«ستایش» به کارگردانی «سعید سلطانی» که فصل اول آن در سال 1389 خورشیدی ساخته شده یکی از سریال های دنباله دار پرطرفدار ایرانی می باشد که باتوجه به پتانسیل داستان آن فصل دومش نیز در سال 1390 خورشیدی نشر شد و اکنون با فصل جدید خود چانس خود را بار دیگر برای جلب نظر بینندگان امتحان می کند.

فصل سوم سریال «ستایش» از 23 سنبله(شهریور) از رسانه ملی ایران به نشر می رسد و کارشناسان پیش بینی می کنند این سریال بتواند مانند مجموعه سریال های «پایتخت» جای خودش را در فصل های آینده پیدا کند.

گفتنی است که فصل اول و دوم سریال ستایش از شبکه آی فیلم2 نشر شد و مورد اقبال مخاطبان فارسی زبان افغانستانی و تاجیکستانی قرار گرفت به گونه ای که بی صبرانه منتظر نشر فصل سوم این سریال از این شبکه هستند.

بیشتر بخوانید :

دانلود سریال «ستایش 1»

دانلود سریال «ستایش 2»

نخستین تیزر رسمی سریال «ستایش3» منتشر شد

فریبا نادری: افغانستانی ها و تاجیکستانی ها حتما «ستایش 3» را ببینند/امیدوارم این توفیق نصیبم شود به کشورهای فارسی زبان سفر کنم

داستان سریال «ستایش 3»

داریوش ارجمند: «ستایش 3» بیش از فصل های پیشین مورد استقبال قرار می گیرد/ مردم افغانستان هم وطنان من هستند

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر